lauantai 30. tammikuuta 2016

Sadepisaroita Niittykukkasilla PITKÄSTÄ AIKAA

Meinasin ihan tosissani kirjoittaa postauksen otsikon ruotsiksi. Tämä kertookin aika paljon myös mun viime aikaisista tekemisistä, ja siitä miksei minua ole blogimaailmassa näkynyt reiluun viikkoon. Puuhaa on ollut laidasta laitaan, ja ruotsin kieliopin uusintatentti tuotti suurta päänvaivaa ja vei aikaa. Tosin lukemiseen tämä aika ei suinkaan mennyt, vaan lukemisen välttelyyn. Alkuviikon keksin kaikkea mahdollista oheistoimintaa, jolla tenttiin lukemista välttelin. Oikeastaan luin kunnolla vain tenttiä edeltävän tunnin koululla, ja mun suureksi onneksi tentti meni läpi - ja vieläpä oikein mukavalla arvosanalla! Me so happy.

Muutenkin oon tässä selvitellyt asioita opintojeni suhteen, ja käynyt amanuenssin tykönä selvittelemässä tilannetta. Luulin kandiin kuuluvien opintojeni olevan ihan hunningolla, ja olin yllättynyt siitä miten selkeä tilanne olikaan. Kandin tutkielman ja sen oheiskurssien lisäksi tarvitsee kevään aikana suorittaa vain aloitetut ruotsin sivuainekurssit loppuun, ja tehdä pari kirjatenttiä. Huh, ei kuulosta ollenkaan pahalta! Sain myös amanuenssilta myönteistä palautetta opintojen etenemisestä, ja olikin avartavaa kuulla ulkopuolisen mielipide :)

 Mutta mitäs muuta mulle kuuluu? Oon viikon aikana miettinyt monia asioita joista tänne kirjoitella, mutta kummasti nyt päässä humisee tyhjää. Olin jo aiemmin viikolla tulossa tänne kirjoittelemaan, mutta aikataulumuutosten vuoksi en sitten ehtinytkään. Kuluneet viikot on olleet hämmentäviä, mutta oikein ihania. Joskus omat suunnitelmat muuttuu täysin, mutta yhtäkkiä huomaakin olevansa aika onnellinen. Ja se on kiva tunne se! Kyllä elämä kantaa ja kuljettaa oikeaan suuntaan. 

Lisäksi oon saanut hieman varmuutta tulevan kesän suunnitelmiin, ja työkuviot on onneksi selvillä. Huh, on aina niin helpottavaa kun ei tarvitse montaa kuukautta töiden puolesta stressata! Oon ehtinyt nähdä ihania ystäviäni, ahmia laskiaispullia, kiertää kirppareita, käydä jumpissa hikoilemassa, saunoa, nautiskella viiniä, olla onnellinen kaikesta siitä mitä mulla on ja hymyillähymyillähymyillä. Asiat on siis kaikin puolin oikein hyvin. Nautin tästä hetkestä, odotan innolla tulevaa.

 takki Rokita* / huivi H&M / toppi ja hame BikBok / neuletakki Bershka / laukku Stradivarius / saappaat DinSko

*saatu blogin kautta

Asu on yksi talven lemppareista. Ompelimo Rokitalta saatu upea takki on aivan ihana, ja päätyisi varmasti vieläkin useammin päälle jos en pelkäisi sotkevani sitä :-D Oon nimittäin pari valkoista takkiani liannut oikein tehokkaasti, ja viime viikonloppuna pestiinkin äitin kanssa Kuhmossa ollessani yksi takki. Ja ai että se tuli pesukoneesta takaisin ihanan nyppyisenä! Tiedättekö, ei sellaista kunnollista nukkaa jonka voisi esimerkiksi höylällä vedellä pois, vaan pientä ärsyttävää nyppyä, joka todennäköisesti on tullut jäädäkseen. Tästä syystä suojelen ja varjelen tätä takkia yli kaiken.

Viininpunaisen ja valkoisen yhdistelmä on ihanan raikas. Jos viime aikojen asuja miettii, niin eniten mun päällä on näkynyt juuri viininpunaista ja valkoista, ja lisäksi mustaa ja harmaata. Hassua, miten sydän sykkii aivan erityisesti entiselle inhokilleni harmaalle! Jos pari vuotta nuorempi minä olisi katsonut näitä asuja, olisi hän ajatellut näiden nykyisten asujen olevan jollakin tapaa tylsiä. Mutta ehei, pari vuotta vanhempi ja kenties viisaampi minä tykkää näistä oikein kovasti. Nyt sitä mielenkiintoa asuun tuodaan useimmiten muilla keinoin kun pukeutumalla päästä varpaisiin kaikkiin sateenkaaren väreihin. Vaikka niitä sateenkaari-päiviäkin mukaan mahtuu edelleen, sopivissa määrin.

Tätä postausta kirjoittaessa oli ihana huomata, miten mukavalta tämä homma tuntuu. Mulla on ollut hieman paineita siitä kun ei ole ehtinyt kirjoittaa, kuvata tai muokkailla kuvia. Blogi odottaa, se ei katoa minnekään. Te ymmärrätte, sillä oottehan te ihan parhaat lukijat Haluaisin ihan tosissani ehtiä panostaa blogiin enemmän, mutta eiköhän sitä aikaa jossain vaiheessa löydy ihan luonnostaan. Väkisellä kirjottamisesta ei seuraa mitään hyvää, siitä en nauti itse ettekä nauti tekään. Kuitenkin homma on pysynyt mielestäni aika hyvin balanssissa, ja oonkin pyörähtänyt täällä aina kun hyvältä tuntuu. :) Jatkossa toivottavasti hieman useammin!

Mitä tykkäät asusta? Ja mitä just sulle kuuluu?


from Sadepisaroita niitynkukkasilla http://ift.tt/1UxQbUP
http://ift.tt/1cNHAMY

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti