torstai 27. elokuuta 2015

Tea Marika ensimmäinen koulupäivä

Luit oikein. Mulla oli eilen eka koulupäivä uudessa oppilaitoksessa. Suoritan tällä hetkellä lukio-opintoihini täydennystä ja osan kursseista käyn uusiksi. Matematiikan haluan korottaa - - en siis kirjoita uudestaan, käyn vaan kurssin ja saan numeron kokeesta - - ja saksaa ja espanjaa oppia paremmin. Lisäksi mulla alkaa venäjän opiskelu tänään ja jänskättää vähän. Tuskin se kuitenkaan aakkosia lukuunottamatta on muita kieliä paljoa vaikeempi. Oon aina pitänyt kielten opiskelusta ja oon aika kunnianhimoinen niiden suhteen. Saksan tunneilla, millä mulla alkoi koulu eilen, mulla on pieni etulyöntiasema aiemman opitun kahden vuoden osaamisella. Muut ovat alottelijoita ja minä muistan jotain. Oli kiva tajuta, että muistin vielä tv-ohjelmaa katsellessa, mitä Können Sie vielleicht auch ein Foto von mir machen? kun muut olivat ihan ymmällään.

Dad'sDad's

Koulu on siis alkanut hyvissä merkeissä. Mun pitää käydä vielä ostamassa saksaa varten tehtäväkirja ja tänään saan tietää tarviinko muihin aineisiin lisävarusteita. Kouluajoista en niin tykkää, koska joinain päivinä pääsen vasta yhdeksän jälkeen illalla, joten oon kotona juuri ennen kymmentä, nice. Ei voi mitään, mutta saanpahan ainakin aamut käytettyä sosiaalisen median töihin ja ehdin kirjotella teillekin tänne blogiin. Lisäksi hyviä puolia on loistava valotuksen ajankohta. Aurinko paistaa yleensä juuri ennen koulun alkua eniten, ja koska naapurit on töissä, saan pihalta hyvin kuvattua asufotot jne. Ehdin myös syödä kotona ennen lähtöä. Tässähän näitä hyviä puolia vain satelee.

Dad'sDad's

Vaikka mainitsinkin rakastavani vesisadetta, vituttaa silti pari asiaa. Haluan käyttää juuri tuota ilmaisua sen voimakkuuden vuoksi. Meteorologit ja niiden ennusteet. Mieluummin lukisin ennusteen 10 asteesta ja pilvistä, kuin 25 asteesta ja auringonpaahteesta. Ollaan täällä Suomessa liian monta kertaa todettu ennusteet täysin valheellisiksi ja nytkin ainakin kolmella uutissivustolla hehkutettiin loppuviikon helteitä. MITÄ KÄVIKÄÄN? Ei kai vaan ole harmaa taivas ja pisarat maassa ja ikkunoissa? Ei kai sentään sellaista tapahdu. No tapahtuu, perkele. Syksyinnostusta lukuunottamatta olisin kestänyt vielä tämän viikon rantasäitä, ja olisin ehkä uskaltanut hipsiä ekaa kertaa merenrannalle uimaan, mutta näköjään saan saman vesimäärän päälleni ihan kotipihalla. Jos ei osata ennustaa, niin ei kai nyt sitten lupailla ja oikein uutisoida tulevista päätä huimaavista lämpöaalloista. Niimpä.

from TEA MARIKA http://ift.tt/1JxI6rC

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti