maanantai 25. tammikuuta 2016

TERVEELLINEN LAKRITSIJÄÄTELÖ

Bongasin jostain ohjeen terveelliseen lakritsijäätelöön, ja pakkohan sitä oli itsekin kokeilla! Mulla ei mennyt ihan putkeen oman malttamattomuuteni takia, mutta herkullista tästä silti tuli. Tämän jäätelön tähtenä toimii lakritsijuurijauhe. Itse en ollut ikinä kuullutkaan moisesta, ennen kuin törmäsin tähän jäätelöön. Lakritsijuurijauhe ei sisällä lainkaan kaloreita ja maistuu ihan sellaisenaankin herkulliselta. Muistatteko kun pienempänä ostettiin niitä kiekkoja, joissa oli lakritsin makuista jauhetta? Tämä maistuu siltä jauheelta sokerittomana. Urtekramin putelo maksaa vain noin 2,5 euroa.
terveellinen jäätelölakritsijuurijauhe
Jäätelöön tarvitset

banaania
lakritsijuurijauhetta
hunajaa tuomaan makeutta
banaanijäätelö
Pakasta banaanit ja odota, että ne oikeesti pakastuvat kunnolla. Mä olin kunnon hätähousu enkä jaksanut odottaa kun parisen tuntia. Tästä syystä mun "jäätelö" ei ollut niinkään jäätelö, vaan enemmänkin vanukas. Vatkaa tehosekoittimella jäätyneet banaanit mössöksi. Jos banaanit ovat ihan super jäisiä, kannattaa antaa niiden sulaa vaikkapa parin minuutin ajan. Sekoita joukkoon lakritsijuurijauhe ja hunaja. Kannattaa maistella seosta ja lisätä siihen oman maun mukaan hunajaa ja jauhetta.
lakritsijuurijauhe (2)
Tästä tuli niin herkullista, vaikka ei paljoa pystynytkään syömään makeuden takia! Mun mielestä tän maku muistutti sitä Ässä Mix -mehujään mustaa kohtaa, tiiättekö mistä puhun? Ne mehujäät on ihan parhaita. 

Meneekö tämä jäätelö teillä testaukseen?


from about my life http://ift.tt/1nu7yeP
http://ift.tt/1G6NSif

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti