keskiviikko 24. toukokuuta 2017

KAIKKI IRTI AVOKADOSTA

Photo 18.1.2009 23.09.25
Mun lukijoista löytyy varmasti useita avokadojen suurkuluttajia, tai ainakin jokainen tietää edes yhden sellaisen. Mä oon ehkä kerran ostanut kotiin avokadoa, eli ei kuulu ihan henkilökohtaisiin lemppareihin. Näin Facebookissa erään videon, jossa kerrottiin miten avokadojen jättimäisen siemenen voi käyttää hyödyksi. Onneksi mun äiti suostui lahjottamaan mulle pussillisen näitä siemeniä. Pikaisen googlailun jälkeen sain selville, että avokadon siemenessä on paljon antioksidantteja ja kuitua. Mua kiinnostaa kaikenlaiset superfoodit ja sen sellaiset, joten innoissani halusin kokeilla syödä tätä siementä.
Photo 18.1.2009 23.18.09
Laitoin siemenet uuniin varmaan noin puoleksi tunniksi, kuorisin kuivan kuoren pois, leikkasin veitsellä halki sekä heitin siemenet blenderiin ja jauhoin pieneksi. How simple is that? Jauhetta voi laittaa vaikkapa smoothien sekaan tai lisätä salaatin päälle. Tätä ei kuitenkaan kovin suurissa määrin kannata syödä, voi tulla vatsavaivoja ja tätä siementä ei olla muutenkaan tutkittu niin paljoa!
Photo 18.1.2009 23.25.34
Smoothieiden suurkuluttajana tykkäsin myös siitä, että siemenestä tuli vähän makua smoothieen. Kivaa vaihtelua! Aiotteko te laittaa testaukseen?

PS. Terkut sille ihanalle lukijalle, ketä tunnisti mut baarissa. 


from about my life http://ift.tt/2qkCLlg
http://ift.tt/1G6NSif

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti