tiistai 9. toukokuuta 2017

Miss Joy MITEN MUOKKAAN KUVANI

Helouu! :) Pahoittelut pienestä hiljaiselosta, oon sairastellut tässä useamman päivän, joten voimat ei oo millään riittänyt tulla istuskelemaan koneelle. Nyt kuitenkin tulin moikkaamaan teitäkin ja voidaan mennä päivän aiheeseen! Multa kyseltiin joku aika sitten, että kuinka mä muokkaan mun kuvani. Tadaa, tänään tulette saamaan siihen vastauksen! Mä en oo ikinä osannut käyttää mitään kummoisia kuvanmuokkausohjelmia kuten gimpiä tai vastaavaa :D Mä muokkaan mun kuvat hyvinkin yksinkertaisesti netistä löytyvällä ilmaisella kuvanmuokkausohjelmalla, PicMonkey :lla. PicMonkey on toiminut mun tarpeisiin ihan riittävän hyvin, ja koska en muokkaa raakakuvia, niin sen toiminnotkin kelpaavat mulle täysin :) Mä en ole mikään kovin suuri taituri kuvien muokkauksessa, mutta pikkuhiljaa sitä kehittyy, kai :D

Mä pyrin muokkaamaan mun kuvia mahdollisimman vähän, ja usein asetan kameran asetukset kuvausvaiheessa jo niin, että muokkausta tarvitsisi tehdä mahdollisimman vähän. Perus muokkaukset mitä kuvaan yleensä teen, niin on vähän terävyyttä lisää, valoa lisää, saturaatiota suuremmaksi sekä mahdollisesti muutan varjojen ja kontrastien määrää. Eli aika simppelit asiat, mitä varmasti jokainen muukin tekee!

Vasemmalla puolella on aina alkuperäinen kuva ja oikealla muokattu versio!

kuvien_muokkaus1

Esimerkki 1 : Alkuperäinen kuva on hieman tumma, joten olen lisännyt kirkkautta sekä värikylläisyyttä suuremmaksi. Nämä kaksi on ne perusjutut, mitä teen lähes jokaiselle kuvalle!


kuvien_muokkaus2

Esimerkki 2 : Näissä kuvissa ilmenee hyvin se, että kameran asetukset ovat olleet oikeat eikä suurta muokkausta ole tarvinnut tehdä! Varmaan ainut muokkaus, mitä tähän kuvaan on tehty, niin on terävyyden lisäys :D


kuvien_muokkaus3

Esimerkki 3 : Tässäkin kuvassa olen säätänyt kameran jo valmiiksi niin, että kuvista tulee valoisia ja värikkäitä. Kamerasta oikeastaan löytyy vaikka minkä näköistä säädintä kun vain jaksaa kaivaa ja säädellä ne kohilleen! Kuvaan olen vielä jälkikäteen lisännyt hieman valoa, väriä ja terävyyttä.


kuvien_muokkaus4

Esimerkki 4 : Tässä alkuperäinen kuva on omaan makuun hieman hämärä ja siksi olenkin lisännyt kirkkautta. Koska kirkkaus helposti vie väriä pois, niin olen lisännyt myös saturaation määrää. Eli hyvinkin pieni muokkauksia!

Joskus olen kokeillut myös raakakuvien muokkausta ja siitäkin mulla on itseasiassa yksi esimerkki teille! Värit sun muut saattavat olla ihan hanurista, mutta näättepä kuitenkin että jotain sillä olen onnistunut tekemään :D Tämä on sellainen osa-alue, jota olisi kiva vähän harjoittaa!

kuvien_muokkaus5

Esimerkki 5 : Yllä olevat kuvat ovat aika eri maata ja niissä onkin muokkautunut aika monta asiaa. Eri värisävyillä saadaan korostettua jotain tiettyä asiaa, kuten esimerkiksi tässä hameeseen on haettu kirkkaampaa ja näkyvämpää väriä. Tämä muokkaus oli täysin kokeilu ja siksi värisävyt tässä ovat aika radikaalit :D

Kuten varmaan huomisittekin, että paljoa ei ole eroa alkuperäisen ja muokatun kuvan välillä. Hyvin pienillä muokkauksilla ja fiksailuilla saa aika paljon aikaiseksi :) Mä en ole mikään pro kuvanmuokkaaja ja osaan just just käyttää jotain ylihelppoa kuvanmuokkausohjelmaa, hah :D Mutta näilläkin taidoilla näköjään pärjää!

Mitäs tykkäsitte vähän eri tyylisestä postauksesta ?
Mielenkiinnosta haluan kysyä, että millä ja miten te muokkaatte kuvanne ? :)
PicMonkey Collagejjjjhhh


from MISS JOY http://ift.tt/2q2K2Ie
http://ift.tt/1IvnVNt

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti