keskiviikko 9. marraskuuta 2016

MITEN MUN OPISKELUT ON LÄHTENYT KÄYNTIIN?

image1 (2)-horz
Kiireisesti. Niinku blogihiljaisuudesta voi päätellä. Kuten varmasti suurin osa mun lukijoista tietää, aloitin korkeakouluopinnot tossa pari kolme kuukautta sitten. Opiskelen siis liiketaloutta. Menin tonne kouluun sillä fiiliksellä, että mulla ei oo mitään hajua onko se mun juttu. Sama fiilis mulla on edelleen. Alussa oli koko ajan sellanen olo, että oon ihan pihalla kaikesta. Oon mä vieläkin hieman, mutta paranemaan päin. Lukiossa totuin siihen, että kaikesta ilmoitettiin naamatusten monta kertaa eikä mitään tarvinut etsiä itse. Nyt meillä tulee nettiin kaikki tehtävät ja niiden deadlinet. Mulla on vieläkin vaikeuksia metsästää noita deadlineja ja tehtäviä netistä. Niitä on niin monessa eri paikassa!

Meillä opetus on tosi erilaista vaikka just siihen lukioon verrattuna. Luentoja on tosi vähän, varmaan kerran kaks viikossa. Keskustellaan tosi paljon ryhmässä opettajan antamasta aiheesta. Ryhmätyöt on tullut todella tutuksi tässä parin kuukauden aikana. Lukiossa ryhmätyöt oli aina harvinaista herkkua mutta nyt ne alkaa tulla pikkuhiljaa korvista ulos! Olisi kiva tehdä välillä yksinkin hommia että pääsis oikeesti testaamaan sitä omaa osaamistaan.
image5-horz
Oon saanut tuolta koulusta ihan mielettömän ihania ystäviä. Pelkäsin alussa tonne mennessäni, että entä jos en saakkaan kavereita. Oon jotenkin tosi heikko tutustumaan ihmisiin ja pelkään, että musta ei pidetä. Oon niin kiitollinen näistä ihmisistä, en olis voinut toivoa parempia koulukamuja. Ollaan käyty yhdessä erilaisissa opiskelijabileissä, mitkä on ollu mielettömän hauskoja! Viimeisimpänä niistä oli tuo haalarikastajaisristeily, kun mekin saatiin vihdoin haalarit käyttöön. Aikamoista ryyppäämistä oli toi opiskelun alku, mutta nyt on (onneks) rauhoittunut. :-D

Kiireen lisäksi tässä opiskelussa ahdistaa rahatilanne. Käyn siis töissä ja saan tukia Kelalta, mutta silti tuntuu ettei vaan riitä. Välivuodella asuin vielä kotona ja mulla oli hyvä rahatilanne. Nyt ei ehdi tekemään niin paljoa töitä mutta silti haluaisin elää kuten elin ton välivuoden. Mulla on vielä vaikeuksia kieltäytyä kaikista kivoista vaatteista jotka haluaisin... :-D Ruokaan kuluu myös yllättävän paljon rahaa. Lisäksi mulla oli pieni eBayriippuvuus tossa hetki sitten, hupsista! Onneks siellä on halpoja juttuja.


from about my life http://aboutmylife-peppi.blogspot.com/2016/11/miten-mun-opiskelut-on-lahtenyt-kayntiin.html
http://aboutmylife-peppi.blogspot.fi/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti