maanantai 26. lokakuuta 2015

Sadepisaroita Niittykukkasilla "Eikö sulle merkkaa mitään sun blogin lukijoitten kommentit?"

Bongasin hetki sitten blogini roskapostilaatikosta kommentin, joka sai vereni kiehumaan. "Eikö sulle merkkaa mitään sun blogin lukijootten kommentit? Edelleenki tuo kukka juttu ei sovi sulle ollenkaan." (ihan kirjaimellisesti näin, kirjoitusvirheet mukaan lukien). Sitä, miksi kommentti on mennyt suoraan roskapostiin, en tiedä. Joku viisaampi voi toki valistaa! Kommentti oli tullut heinäkuun lopussa, mutta huomasin sen vasta nyt. Kuitenkin ajattelin hieman tarttua sisältöön, joka sai mun niskavillat pahasti pystyyn.

Mutta siis. Anteeksi mitä? Se että sinun mielestäsi esimerkiksi kukkaseppeleet eivät sovi minulle, tarkoittaa sitä etten voi tai minun ei pitäisi niitä käyttää? Kuten oon aiemminkin blogissani sanonut, olen kiinnostunut muodista ja jonkin verran seuraan sitä, mutta pukeudun juuri niihin vaatteisiin mistä itse tykkään. Toisin sanoen, mulle on aivan sama onko vaatekappale tai mikä tahansa elementti jollain tavalla in tällä hetkellä, aivan varmasti puen sen päälleni vaikka olisi miten menneen talven lumia, jos itse vaatteessani viihdyn. Sama pätee asusteissa, ja kaikessa muussakin. Joku anonyymi itse asiassa kesällä aiemmin linkkasikin mulle ystävällisesti artikkelin, jonka mukaan kukkapannat eivät enää ole muodissa. So what? :D Ei liikuta minua. Tykkään niistä itse, minusta ne ovat kesäisiä ja kauniita ja aivan varmasti tulen käyttämään niitä ensi kesänäkin, vaikka miten olisivat menneet muodista pois.

 Ja nytkö en siis ole kiinnostunut teidän lukijoiden mielipiteistä? No, ihan miten joku sen haluaa siellä ottaa, sovitaan sitten vaikka niin jos asia kukkapannan käyttämisestä riippuu. Omasta mielestäni siinä on iso ero, onko kiinnostunut lukijoiden mielipiteistä verrattuna siihen käyttääkö pukeutumisessaan elementtiä, joka ei jonkun mielestä käyttäjälle sovi. Olen ja olen aina ollut erittäin kiinnostunut lukijoitteni kommenteista ja mielipiteistä, ja voi kuulkaa, ne merkitsee mulle aivan älyttömän paljon! ♥ Siksihän niitä usein postausten lopussa tai tekstin lomassa kyselenkin. Kuitenkin ajatus siitä, että minun pitäisi luopua jostain pitämästäni elementistä vain lukijoita miellyttääkseni, on erittäin kaukaa haettu. Miksi ihmeessä minun pitäisi miellyttää muita omalla pukeutumisellani? Miksi minun pitäisi hylätä kaapin pohjalle jutut joista pidän vain siksi, etteivät ne ole "in" juuri nyt? En vaan voi käsittää.

 Ja sehän on aivan puhdas fakta, että varmasti jokainen näkee muiden pukeutumisessa ja tyylissä sellaisia elementtejä joita ei omaan käyttöönsä ottaisi, tai joista ei yksinkertaisesti pidä. Mitä sitten? Se on arkipäivää. Eivät minunkaan mielestäni kaikki vaatteet sovi käyttäjilleen, mutta en sitä päin naamaa kenellekään täräytä. Toki blogeissa ja netin kauttahan se on eri asia, ihmisillä kun tuntuu olevan käsitys että täällä voi nimettömänä laukoa mitä vaan. Mutta en siis sitä tarkoita, ettei kritiikkiä saisi olla! Kritiikki varsinkin rakentavassa muodossa on aina hyvästä, enkä ota itseeni jos joku kertoo ettei kukkapanta sovi minulle. Mutta se, että minulta kysytään eikö minua kiinnosta lukijoiden mielipiteet kun edelleen käytän kukkasysteemejä hiuksissani... Tässä ylitetään kyllä jokin raja reippaasti. Kiitän ja kunnioitan kovasti eriäviä mielipiteitä, mutta enköhän itse ole lopulta vastuussa asu- ja asustevalinnoistani. Minähän ne itse kannankin! Eiköhän jatkossa kaikki opetella kunnioittamaan muiden tyyliä sellaisena kuin se on! Maailmaan mahtuu monenlaisia ihmisiä ja tyylejä, ja jokaisella on oikeus päättää mitä päälleen laittaa. Eivätkä omat henkilökohtaiset pukeutumisvalinnat kerro mitään siitä, kunnioittaako muita tai onko kiinnostunut heidän mielipiteistään. Ethän sinäkään jättäisi lempiruokaasi syömättä, jos se ei jonkun muun mielestä sovi ruokavalioosi tai ole terveellistä?

Tartuin  tähän aiheeseen ja anonyymin mahdollisesti tarkoituksenmukaiseen provosointiin siitä syystä, että näitä asioita tulee muutenkin pyöriteltyä päässä, ja näin tässä hyvän tilaisuuden avata hieman ajatuksiani asian suhteen. Ajatuksenvirta juoksi melkoisella vauhdilla, toivottavasti pääpointit tuli kuitenkin esille! :-) Haluan myös loppuun korostaa, että arvostan todella paljon teidän jokaisen kommentteja! Luen ne aina huolella läpi, ja vastailen heti kun suinkin ehdin. Kanssakäyminen teidän lukijoiden ja kanssabloggaajien kanssa on parasta

Mitä ajatuksia aihe teissä herättää?


from Sadepisaroita niitynkukkasilla http://ift.tt/1R9FohD
http://ift.tt/1cNHAMY

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti