tiistai 30. elokuuta 2016

Taru's Collection 12 kaupunkia - kuinka kävi?

12 lomaviikkoa koulusta hurahtivat törkeän nopeasti.
Muistatte varmaan, kun kesän alussa uhkasin kiertäväni kaksitoista kaupunkia Suomesta näiden lomaviikkojen aikana? Yllätin hieman itsenikin, lopputulokseksi en tätä meinannut puolessa välissä kesää uskoa. Minä tein sen.

IMG_20160705_231451

Blogille ei pahemmin aikaa jäänyt, kuten ei paljolle muullekaan.
Joissain kaupungeissa kävin useampaankin otteeseen, joten voisin melkein sanoa olleeni melkein koko kesän reissuissa. Ystävänikin olettivat minun olevan aina reissussa, vaikka olinhan minä Kuopiossakin kesää viettämässä sekä töissä. "Olitkos sinä taas missä reissussa?"-lausetta tuli kuultua tänä kesänä paljon. Opin nauttimaan siitä, ettei huomiselle tarvitsisi olla minuutintarkkaa aikataulua. Samoin VR:n aikataulut, VR-mobiili, meikkipussin pikapakkaus, hotellit ja Google Maps tulivat tutuiksi.

Oliko tämä rahanarvoinen tavoite? 
Reissaamiseen kyllä kuluu rahaa aivan hirveästi ja junalippuihin olen käyttänyt luvattoman paljon rahaa tänä kesänä. Tiettyä budjettia minulla ei reissuille ollut, menin kun teki mieli. En myöskään tykkää matkustaa pitkiä matkoja bussilla, joten päätin satsata muutaman euron enemmän mukavuuteen ja liikuin lähinnä junalla. Yksikään euro, jonka reissaamiseen tänä kesänä tuhlasin, ei mennyt hukkaan. Parhaimmat kesämuistot minulla on reissuista reissukavereiden kanssa. Tai reissuissa tavattujen uusíen ihmisten kanssa. Muistoja ei voi edes mitata rahassa, ne ovat arvokkaampia kuin miljoona junalippua! Vietin käytännössä reissaten parhaimman kesän ikinä.

IMG_20160718_092701

Kävin juhannusfestareilla Himoksella, sain upeita uusia ystäviä, lähennyin vanhoihin ystäviin, polskin kylpylässä, nukuin hotellien pehmeissä lakanoissa, söin hyvin, mökkeilin, keräsin Pokémoneja, nauroin, yövyin syntymäkaupungissani ensimmäistä kertaa 21:een vuoteen ja kävelin useita kymmeniä kilometrejä viikossa. Kävin Särkänniemessä, tapasin sukulaisia, kävin Roxyn kanssa kahvilla, autoin ystävää muutossa, söin Fazerin herkullisen brunssin ja kaikkien Suomen kaupunkien lisäksi kävin Ruotsissakin.

Voin nyt haistattaa pitkät kevään masentuneisuudelle. 
Tämä kesä on taas kasvattanut minua ja olen entistä ehjempi ja vahvempi. Vastoinkäymiset kuuluvat elämään, eikä koskaan voi ennustaa tulevaa. Se on kuitenkin varmaa, että omalla asenteella on vaikutusta kaikkeen. Et voi koskaan päästä eteenpäin elämässäsi tai saavuttaa mitään tavoitteitasi, jos jäät märehtimään vanhaan. Jos et itse usko itseesi, niin kuka sitten? 

Minä päätin, että tästä kesästä tulee huippu ja että kierrän nuo kaupungit vaikka yksin. 
Niin tästä kesästä tuli huippu ja kiersin nuo kaupungit - enkä kertaakaan joutunut olemaan yksin.


from Taru's Collection http://ift.tt/2cdDtON

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti