tiistai 24. toukokuuta 2016

A piece of inspiration BLOGINI TARINA



Sain Essiltä blogini tarina - haasteen, missä on tarkoitus kertoa oman blogin syntymisestä ja sen kohokohdista sekä kehityksestä. Ajattelin että jos tässä vähän mukavasti illan piristykseksi tarinoin mutta hupsistakeikkaa jo kuvien muokkaaminen vei yllättävän paljon aikaa, mun blogihan on ei oo kovin vanha eiku häh ens syksynä tulee jo neljä vuotta kun tämän aloitin! Kuvia selatessa palautuivat mieleen niin kohokohdat kuin alamäetkin, joten täsänää nyt ois kronoloogisessa järjestyksessä! (Löysinpä jopa vanhan ja ehkä vielä ihkaensimmäisen bannerin tohon ekaks kuvaks :D)

Koko bloggaustaipaleenihan alkoi tammikuussa 2012, kun olin jo jonkin aikaa oman blogin perään haikaillut. Silloinen blogi oli nimeltänsä Anni's ja höpöttelin niitä näitä mun arkipävistä kera random kuvien. Puoli vuotta sitä kesti kunnes mua alkoi häiritsemään blogi, jossa ei ollut sitä kuuluisaa "punaista lankaa" ja päädyinkin luomaan A piece of inspirationin. Päätin, että jätän randomit aiheet vähemmälle ja kirjottelen jotain, mistä lukija voi riipasta itselleen palasen tai pari inspiraatiota. Aiheet liikkuivat lähinnä muoti- ja kauneusjutuissa. Tuohon aikaan myös innostuin hiustutorialien tekemisestä ja aloin pikkuhiljaa lisäillä niitä blogiini.

Vuonna 2013 blogini ja minä elimme suloisen tyttömaisen hömpän aikakautta. Asukuvia värittivät söpöt pastellivaaleat sekä klassisen naiselliset asut ja kampaustutorialeja oli tarjolla lähes joka viikko. Loppukesästä sain sähköpostiini kutsun Indiedays Inspirationiin ja riemusta kiljuen vastasin pyyntöön myöntyvästi. Löytyivä vielä ruudunkaappauskuva siitä, kun löysin oman pikkuisen postaukseni Indiedaysin etusivulta ja olin varmaan tippua tuolilta silloin, haha :D Aloitin myös oman hiusvärin kasvatusprojektin, joka herätti paljon keskustelua ja "vertaistukea" muiden kasvattajien kesken.

2014, oi tuo blogini kultainen aikakausi. Postausintoa oli vaikka muille jakaa, kuvia otettiin hurjat määrät ja tekstiä naputtelin lähes joka ilta. Oman värin kasvatus jatkui ja eteni hyvää vauhtia ja kävin siitä säännöllisesti joka kuukausi blogissa raportoimassa. Kampaustutorialeja oli helppo ja mukava duunailla tuohon vähän kuivahtaneeseen kuontaloon ja niitä syntyikin useita kuukaudessa. Asukuvien määrä lisääntyi hurjasti ja kerrankin olin oikein tyytyväinen sen aikaiseen tyyliini. Sanotaanko, että tuona vuonna blogin kanssa kaikki oli aika jees. Näihin postauksiin vieläkin joskus palaan kun koen inspiraation puutetta.

Edellisenä vuonna saavutettu hyvä draivi jatkui. Kirjoitin edelleen pääasiassa asu- ja hiusjuttuja. Vaikka postauksia tuli, alkoi sisäinen into hiipua kesän tienoilla. Olin jotenkin vähän pihalla kaikesta. Syksyllä alkoi yliopisto ja uudet kuviot, ja automaattisesti postauksien määrä koki vähenemisen. Jossain vaiheessa koin jopa suurta ärsytystä, paineita ja ahdistusta koko blogia ja bloggaamista kohtaan ja aattelin että poistan koko p*skan :D Onneksi en näin kuitenkaan tehnyt, vaan tajusin ettei oo pakko jokapäivä kirjottaa tai ahtaa itteään johonkin muottiin jos ei haluu!

Tässä me ollaan nyt. Mää ja mun blogi. Kirjotan sillon kun haluan enkä ota turhia paineita. Uutena pienenä innostuksen kipinänä mainittakoon sisustusjutut, joiden kirjoittamisesta ja kuvaamisesta olen erityisesti nauttinut tämän vuoden puolella. Oon kiitollinen itselleni nyt, kun olin fiksu enkä uhoissani mennyt poistamaan blogia. Ehkä tiesin että tänne mä kuitenkin palaan kun tykkään tästä oikeestaan aika paljon >:D Eipä muuta kun kohti uusia haasteita ja villityksiä!

Ja vielä lopuksi jännittävä kysymys. Onko siellä joku joka on seurannut tätä sangen sekalaista nettipäiväkirjaani sieltä ihan alkutaipaleilta asti? Jos olet, ilmianna itsesi!

Ja ihan loppujenlopuksi, tää haaste piti viel laittaa eteenpäin! Mä oon surkein ikinä valitsee ne keiden haluisin tän tekevän koska haluun että kaikki te bloggaajat ketkä siellä luitte tän, teette tän N-Y-T NYT ja linkkaa sen sitten mulle luettavaks! ;)


from A piece of inspiration http://ift.tt/1TwWqXh
http://ift.tt/1fcpupQ

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti