keskiviikko 24. helmikuuta 2016

VINKKI TERVEELLISEMPÄÄN ARKEEN

Heippa! Pari-kolme päivää sitten mä päätin kokeilla jotain, mitä en oo koskaan ennen kokeillut. Tämä "niksi" auttaa kummasti syömään arkenakin terveellisemmin. Kyseessä on siis meal prep. Eihän tämä mikään uusi juttu ole, mutta mulle on. Helpottaa mun arkeani ihan mukavasti, joten päätin tästä vinkata teillekkin. Tuskin ketään jaksaa kokkailla joka päivä?

Mä sorrun helposti kaikkeen epäterveelliseen safkaan kun tuun vaikkapa töistä kotiin nälkäisenä enkä jaksa alkaa tekemään kunnollista ruokaa. Silloin mä nappaan helposti kaapista vaikkapa jonkun suklaapatukan tai vaikkapa leivoksen. Ootteko te samanlaisia? Edes joku?
mealprep blogi
Mä kokeilin nyt ekaa kertaa tehdä ruoka-annoksia valmiiksi jääkaappiin purkkeihin. On todella kätevää kun voi vaan napata jääkaapista töiden jälkeen annoksen, heittää sen mikroon ja syödä. Eihän siis mikrossa lämmitetty ruoka sitä kaikkein parasta ole, mutta minkäs teet.

Laitan eri purkkeihin salaatit ja mikroon menevät ruuat. Multa jää salaatti joskus syömättä ruuan kanssa sen takia, koska oon liian laiska tekemään sitä kyseisellä hetkellä... Hupsista. Oon myös leikannut vesimelonia valmiiksi purkkiin sekä pessyt viinirypäleitä. Niitä on parempi napostella kuin vaikkapa karkkeja tms.

Oon vasta kerran kokeillut tätä, ja tein sillä kerralla kolmen päivän ruuat tonne jääkaappiin odottelemaan. Pelkäsin vähän, miten esimerkiks salaatit/vesimeloni säilyy leikattuna mutta hyvinhän ne siellä säilyivät.
mealprep
Mitä mun purkeista sitten löytyy? Ekalla kerralla laitoin tummaa riisiä sekä kanaa /naudan jauhelihaa. Nyt mulla on itseasiassa just purkitus kesken mutta tällä kertaa siis täysjyväpastaa, sieniä sekä naudan jauhelihaa. Salaattipurkeissa on ihan tavallista vihreetä salaattia, kurkkua sekä minitomaatteja. Minitomaatit on tässä kohtaa parempia, sillä ne eivät vetistä salaattia koska ei tarvitse leikata auki.

Tähän on siis periaatteessa sama asia, kun heittäisit ruuantähteet jääkaappiin, mutta enemmän ajatuksella. Jos tajuutte mitä tarkoitan? Yleensä ruuasta jää vaan enintään yks annos, ja sillä ei kyllä itseään kolmea päivää ruoki. 

Onko teillä käytössä "meal prep"?


from about my life http://ift.tt/1OupBq9
http://ift.tt/1G6NSif

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti