sunnuntai 6. syyskuuta 2015

3 X SMOOTHIEOHJE

DSC08046-tile
Lupailin teille näitä mun lemppari smoothieohjeita tänne blogiin ja nyt olis sen aika! Ihan ekana mulla olis tämä mun ihan lemppari resepti. Siihen tulee vanilija Skyriä (tai maustamatonta, voit myös käyttää ihan perus mietoa maitorahkaa), maitoa, pakastemustikoita sekä -mansikoita sekä pieni pala banaania. Banaani peittää alleen helposti kaikki muut maut eli jos teen vain yhden annoksen tätä smoothieta niin suosittelen laittamaan 1/4 osaa siitä banskusta. 
DSC08052
Mä teen smoothiesta täyttävän lisäämällä siihen mysliä. Mun lemppari on Pirkan marjainen muromysli. Se tuo rapeutta ja makua (sokeria...) tähän smoothieen. 
DSC08053
Sitten vaan kaikki ainekset sekaisin blenderissä ja nauti! Mä tykkään laittaa smoothien päälle hieman chian siemeniä lisäksi. Mun mielestä ne tuo kivaa suuntuntumaa ja niissä on jonkun näköisiä terveysvaikutuksia.
DSC08113
Tämä toinen smoothie sopii paremmin pieneen makeannälkään. Tähän käytin vanilija-suklaamuru Skyriä, pari palaa tummaa suklaata, maitoa sekä pakastemansikoita. Taas Skyrin voi korvata jollain muulla rahkajutulla, jos ei näitä halua ostaa. Jos et tykkää Skyrin mausta niin voin vannoa että se ei kyllä täällä smoothiessa pahemmin maistu!
DSC08111-tile
Taas vaan kaikki ainekset blenderiin ja smoothie on valmis. Tykkään näistä senkin takia, että nä on erittäin helppo ja nopea tehdä.
DSC08136
Sitten olis vuorossa mulle vähän uudempi tuttavuus - vihersmoothie. En oo ikinä ennen tehnyt paitsi näitä kuvia ottaessa! Ei kyllä mennyt ihan putkeen mutta tiiän kyllä miten tästä saa parempaa. Tarvitset siis maitoa, Skyriä tai maitorahkaa (itse käytin molempia), pakastepinaattia sekä pakastettuja mangokuutioita. Mä en mittaile ikinä mitään kun teen smoothieta vaan heitän aineksia sekaisin blenderiin miten sattuu.
DSC08138-tile
Tähän smoothieen voisin antaa sellaisen vinkin että älä liiottele pinaatin kanssa. Itse heitin koko pussin sekaan, hups... Kannattaa laittaa runsaasti mangokuutioita ja lisäksi suosittelen heittämään sekaan jotain muutakin hedelmää, esim vaikkapa banaania. Päälle laitoin vielä chian siemeniä ja sitten on smoothie valmis!


from about my life http://ift.tt/1Ld6fEY
http://ift.tt/1G6NSif

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti