Näin postauksen alussa onkin siis hyvä varoittaa kuvien paljoutta. En millään malttanut karsia niistä, sillä kaupunki on pullollaan toinen toistaan upeampia toisen maailmansodan jälkeen jälleenrakennettuja rakennuksia.
En tiedä kuinka paljon teitä sinänsä kiinnostaa eri rakennusten taustatiedot, joten jätän suosiolla turhat turinat väliin. Internetin ihmeellisestä maailmasta löytyy kuitenkin helpost infoa kaupungista ja sen nähtävyyksistä, kun vain vähän malttaa googlettaa. ;) Sen voin kuitenkin sanoa, että Dresdenissä tärkeimmät nähtävyydet ovat kaikki kävelymatkan päässä toisistaan kompaktissa paketissa. Sen vuoksi siellä kulkeminen oli miellyttävämpää kuin Berliinissä, jossa suuri osa ajasta kului paikasta a paikkaan b kulkemiseen.
Oli myös siistiä, kun pari muutakin suomalaista kulki ympäriinsä kamera kädessä. En siis joutunut olemaan turisti yksin ja tarpeen tullen sain myös jonkun huijattua ottamaan meitsistä muutamat asukuvat.
Kyllä Dresdenissäkin turisteja riitti, vaikka porukkaa olikin huomattavasti vähemmän kuin vaikkapa Berliinissä.
Aamupäivän nähtävyyskierroksen jälkeen suunnattiin keskustaan shoppailemaan ja mitä kaikkea ihanaa sieltä löytyikään! Kaupat olivat jälleen kerran kompaktimmassa paketissa kuin Berliinissä ja shoppailu oli hiukan tehokkaampaa. Ostospostausta saksanreissulta on vielä jossain vaiheessa tulossa, kunhan vain saan haalittua kaikki ostokset pyykistä ja muualta kerralla yhteen kasaan.
Ihanaa sunnuntaita murut! ♥
from Dreams of Paradise http://ift.tt/1JZyj2t
http://ift.tt/1QUkjqj
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti