Lisää Bogisi Listaan

Sivut

lauantai 15. elokuuta 2015

Dreams of Paradise Upea Dresden

Kielikurssin loppusuoralla teimme päiväretken kauniiseen Dresdenin kaupunkiin. Julkaisin aiemmin blogin puolella jo kyseisen retkipäivän asun ja kuvien yhteydessä mainitsin päivän olleen todella tukalan kuuma. Vaikka vajaat neljäkymmentä astetta verottivat jaksamisesta ja keskittymiskyvystä osansa, päivä oli kaiken kaikkiaan hyvin antoisa.

Näin postauksen alussa onkin siis hyvä varoittaa kuvien paljoutta. En millään malttanut karsia niistä, sillä kaupunki on pullollaan toinen toistaan upeampia toisen maailmansodan jälkeen jälleenrakennettuja rakennuksia.

aussicht
cool
kirkko
joopajoo

En tiedä kuinka paljon teitä sinänsä kiinnostaa eri rakennusten taustatiedot, joten jätän suosiolla turhat turinat väliin. Internetin ihmeellisestä maailmasta löytyy kuitenkin helpost infoa kaupungista ja sen nähtävyyksistä, kun vain vähän malttaa googlettaa. ;) Sen voin kuitenkin sanoa, että Dresdenissä tärkeimmät nähtävyydet ovat kaikki kävelymatkan päässä toisistaan kompaktissa paketissa. Sen vuoksi siellä kulkeminen oli miellyttävämpää kuin Berliinissä, jossa suuri osa ajasta kului paikasta a paikkaan b kulkemiseen.

helle
döner
jalat


jengiMun reissu ei olisi ollut mitään ilman meidän mahtavaa suomiporukkaa! Oli valtava etuoikeus saada tutustua näihin ihaniin ihmisiin reissun aikana. Kokemusten jakaminen päivittäin oppitunneilla ja iltaisin WhatsAppissa auttoi jaksamista hankalimmissa tilanteissa ja teki hyvää tietää, että muillakin oli erinäisiä ongelmia elämässään. Kertaakaan ei tullut sellaista yksinäistä tunnetta, kun pääsi avautumaan näille ihmisille!

leute
kenkut
kuvaaja
paparazzi
paparazzi2

Oli myös siistiä, kun pari muutakin suomalaista kulki ympäriinsä kamera kädessä. En siis joutunut olemaan turisti yksin ja tarpeen tullen sain myös jonkun huijattua ottamaan meitsistä muutamat asukuvat.

näköala
näköaloi
nättii
palatsi

Kyllä Dresdenissäkin turisteja riitti, vaikka porukkaa olikin huomattavasti vähemmän kuin vaikkapa Berliinissä.

patsas
posse
suihkulähdeturistit

Aamupäivän nähtävyyskierroksen jälkeen suunnattiin keskustaan shoppailemaan ja mitä kaikkea ihanaa sieltä löytyikään! Kaupat olivat jälleen kerran kompaktimmassa paketissa kuin Berliinissä ja shoppailu oli hiukan tehokkaampaa. Ostospostausta saksanreissulta on vielä jossain vaiheessa tulossa, kunhan vain saan haalittua kaikki ostokset pyykistä ja muualta kerralla yhteen kasaan.

xdlol

Ihanaa sunnuntaita murut! ♥



from Dreams of Paradise http://ift.tt/1JZyj2t
http://ift.tt/1QUkjqj

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti