Lisää Bogisi Listaan

Sivut

perjantai 14. elokuuta 2015

Tea Marika tubeconseminar

Oon todella huono herääjä... kauheella kiireellä heitin aamulla meikit naamaan, kävin läpi vaate- ja hiuskriisin ja melkein myöhästyin menoista! Mun piti päästä Ylen Studiotalolle mukaan Tubeconia edeltävään ammattilaisseminaariin. Mut oli pyydetty yhdeksi Youtuben 'konkari'puhujista Eetun ja Soikun vierelle ja olin lievästi jännittynyt. Seminaari oli loppuunmyyty ja paikalla oli paljon eri mediaa ja markkinointia edustavia ihmisiä, joille puhuttiin sekä suomeksi että englanniksi. Itse tapahtuma kesti muutamia tunteja. Saatiin välissä kevyt lounas, joka ei vienyt keltään nälkää pois mutta myöhemmin II-osassa saatiin kunnon lämpimiä täyteleipiä.

TubeconseminarTubeconseminarTwitter

Mun osa meni hyvin, pienestä jänskätyksestä huolimatta. Meiltä kyseltiin tulevaisuuden näkymiä itsemme ja Youtuben osalta, virheitä ja onnistumisia videoissa jne. Lyhyessähän osassa me muutoin oltiin. Kuunneltiin sitten markkinointipuheita eri firmoilta, tapasin pari tuttua ja muokkailin kuvia blogiin.

Tubeconseminar

Myös Julia ja Ilona oli puhumassa kanavastaan.

TubeconseminarTubeconseminar

Koko seminaarin ajan tämä nainen kirjoitti seinälle ns. muistiinpanoja lavalla käyneistä. Aika cool.

TubeconseminarTubeconseminar

Viimeisissä kuvissa näkyy Tubecon: Kuka kukin on 2015, ja kyseessä on siis teos, jossa kerrotaan hieman suomalaisista tutuista tubekasvoista ja mitä he tekevät ja sitä rataa. En tiedä tarkemmin, kun en lukenut yhtäkään sivua - - ainakaan vielä - - enkä itse ole kansien välissä. Eikö mua pyydetty? Pyydettiin, pyydettiin, mutta mun mielestä oli tyhmää myydä kirjaa faneille todennäköisesti kalliilla, jotta he saisivat tietoa, jonka pitäisi olla kaikille ilmaista. Siinä oli paljon taloudellisia juttuja, enkä loppujen lopuksi halunnut olla se tubettaja, joka kiskoo seuraajiltaan rahaa jollekin toiselle taholle. Etenkään, kun kyse ei ole esim. lastensairaalasta tai syöpätutkimuksesta.

Seminaarin jälkeen oli Creator-päivä samassa tilassa, eli meille jaettiin tietoa Youtuben ihmeellisestä maasta tilastojen muodossa englanninkielisillä esitelmillä. Muun muassa Angry Birdsin perustajakunnasta kuultiin puheenvuoro ja opin varmasti jotain uutta. Toisaalta, kun pidän tubea ihan mun harrastuksena - - ainakin toistaiseksi - - ei mua niin kiinnosta, kuinka monta sitä ja tätä mulla siellä oikeastaan on. Kiva vain, kun porukka kattoo mun videoita! :-) Nyt alankin valmistautua tän päiväseen TUBECONIIN. Nähdään siellä, oon meet and greetissä 16:30 - 17:10 ilmeisesti ystäväni seuranani, joten pitäisi tulla hyvä päivä.

from TEA MARIKA http://ift.tt/1hctU1j

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti