Lisää Bogisi Listaan

Sivut

lauantai 15. elokuuta 2015

mutsie Minun pikkuinen

Processed with VSCOcam with c1 preset

Yksi asia, joka vauvan tulon myötä on yllättänyt, on ehdottomasti tunteiden voimakkuus. Olen potenut aika selviä baby bluesin oireita ja puhjennut itkuun esimerkiksi kurkattuani vauvan sänkyyn. Koska ”en muistanutkaan, kuinka söpö vauva on”.

Processed with VSCOcam with c1 preset

En tiedä, mitkä kaikki tunteet ovat hormonimyrskyn ja baby bluesin aikaansaannosta, mutta vähintään joka toinen päivä itken sitä, kuinka nopeasti vauva kasvaa. Haluaisin pitää hänet aina maidolta tuoksuvana pikkuisena käppyränä. Etenkin tämä tunne on yllättänyt, sillä kuten olen maininnut, en ole koskaan potenut vauvakuumetta. Vauvat eivät ennen ole aiheuttaneet minussa minkäänlaisia tuntemuksia. Ihan tavallisia pieniä ihmisiä, joista kasvaa isompia. Ei sen kummempaa. Mutta oma vauva. Se on niin ihana ja ihmeellinen.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Hannan keskiviikkoinen postaus aiheutti todellisen tunnemyrskyn. Vielä muutama viikko sitten se ei olisi varmasti hetkauttanut juuri suuntaan tai toiseen. Lapset kasvavat – mitä sitten, olisin varmasti ajatellut. Nyt ajatus vasta todella kolahtaa. Jo sairaalassa mietin, kuinka elintärkeitä me vanhemmat olemme vastasyntyneelle. Hän on niin kertakaikkisen keskeneräinen ja avuton vielä – ei voisi elää ilman meitä. Mutta ihan hujauksessa hän onkin jo iso tyttö, joka elää omaa elämäänsä.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Näistä hetkistä pitäisi todellakin ottaa kaikki irti. Viikon päästä pieni tyttöni on taas hiukan isompi. Silti sitä näpertää kännykkäänsä imetysmaratonin aikana ja seuraavassa hetkessä potee huonoa omatuntoa, kun ei sen sijaan katsellut sitä tyttöään, joka ei kohta enää ole vauva. Toivottavasti sitä ajan kanssa tulisi hiukan armollisemmaksi itseään kohtaan. Imetystä on todennäköisesti tässä edessä vielä tunti jos toinenkin. Ehkä sitä voi suoda itselleen tovin somettamista siinä samalla.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Voi kunpa vain voisin säilöä pikkutyttöni pieneen pulloon ja pitää hänet aina pikkuisena. Ihan todella creepy ajatus, mutta niin vain minustakin tuli ihan vauvahöperö.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Housut KappAhl Newbie (saatu)



from Mutsie http://ift.tt/1IR6Jm2

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti