torstai 9. kesäkuuta 2016

HELPPO JA NOPEA THAIWOKKI

helppo thairuoka
Heippa! Pitkästä aikaa luvassa olis reseptiä. Niinkuin varmasti tiedätte, mä tykkään laittaa helppoa ja nopeaa ruokaa yksinkertaisista aineksista. Silti en haluu tinkiä mausta. Thairuoka on mun ehdotonta lemppariruokaa ja teenkin välillä (okei, lähes 80% prossaa mun kokkauksista) kotona ruokaa Thaimaan tapaan. Oon käynyt Thaimaassa varmaan 4-5 kertaa ja saan sieltä inspiraatiota kokkailuun. Mä rakastan tulista ruokaa ja sitä tulisuutta löytyy tästäkin wokista, nam! Tykkään tosi paljon soveltaa kokkaessa, joten tämäkin "resepti" on syntynyt kun oon kurkannut jääkaappiin ja löytänyt sieltä jotain juttuja.
tulinen wokki
Ainekset:

Kanaa/possua
Pakastevihannessekoitus
Makeaa chilikastiketta
Omenamehua
Chilitahnaa
Lisukkeeksi nuudelia tai riisiä
kanawokki resepti
Suikaloi kana (tai possu) ja paista se wokkipannussa. Noi Pirkan miedosti suolatut sisäfileet on muuten ihan parhaita. Niitä ei saa paistettua kuivaksi sitten millään. Kana on tosi mehukasta vielä seuraavanakin päivänä. Lisää joukkoon pakastevihannekset. Itse käytin Finduksen Spicy Zanju wokkiseosta. Kasvikset ovat maustettu chilillä ja valkosipulilla, eli ne sopivat täydellisesti tähän tuliseen ruokaan. Paista kasviksia jonkin aikaa ja lisää joukkoon makea chilisoosi sekä omppumehu. Jos haluat lisäpotkua niin lisää joukkoon vielä chilitahna. Mä oon ihan hulluna tohon chilitahnaan ja heitän sitä aina aikamoisen määrän tähän ruokaan. Jos haluat kastikkeesta vähän kiinteämpää, voit sekoittaa joukkoon hieman perunajauhoja.
thairuoka reseptithaiwokki
Tarjoa haluamasi lisukkeen kera, mun lempparina toimii täysjyvänuudelit. Tä ruoka on vaan niiiiin hyvää ja helppoa. Sopii myös niihin kiireisiin päiviin. Mä tykkään laittaa tähän wokkiin aina paljon kasviksia, niin ei tarvitse tehdä enää lisukesalaattia kaveriksi. ;-) Mua kiinnostaisi tietää, että tykkäättekö te tulisesta ruuasta?


from about my life http://ift.tt/1tcGGCq
http://ift.tt/1G6NSif

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti